Predstavitev družbe
Paloma je delniška družba s skoraj 150 letno tradicijo proizvodnje in trženja higienskih papirjev v Evropi in tržni vodja na področju jugovzhodne Evrope. Podjetje je pretežno izvozno naravnano. Letna kapaciteta znaša 72.000 ton higienskih papirjev, ki se predelajo v toaletni papir, papirnate brisače in robčke. Prodajni asortima vključuje še matične zvitke.
Osredotočanje na blagovno znamko Paloma, na ključne strateške trge, premium pozicioniranje, proizvodnja visokokakovostnih higienskih papirjev, osredotočanje na proizvodnjo, predelavo in trženje higienskih papirjev in higiensko papirnih izdelkov.
Poslovna politika, ki jo podpiramo vsi zaposleni in zunanji sodelavci, daje okvir za stalno postavljanje ciljev in programov izboljševanja, zagotavlja zavezanost k izpolnitvi posameznih ciljev in daje dodatno vrednost vlagateljem ter je na voljo vsem zainteresiranim javnostim.
Ključni elementi poslovne politike:
- Naša blagovna znamka
Paloma je močna blagovna znamka. Z osredotočanjem na njen potencial in dodano vrednost povečujemo delež prodaje izdelkov blagovne znamke Paloma. Naši uporabniki so ključni za uspešno poslovanje, zato želimo biti njihova najbolj priljubljena blagovna znamka na naših trgih. Razvoj izdelkov in krepitev lastne blagovne znamke omogoča dolgoročen razvoj in delovanje v dobro uporabnikov, s tem pa tudi zaposlenih, lastnikov in širše skupine. - Naši trgi
Z usmeritvijo na ključne trge povečujemo tržne deleže in prepoznavnost Palome na vseh trgih, kjer nastopamo. Vse procese prilagajamo tržnim priložnostim ter sodobnim razmeram v panogi. Našo konkurenčnost gradimo na tem, da prepoznavamo priložnosti na posameznih trgih, se na njih odzivamo in gradimo močno partnersko mrežo na vzajemnem sodelovanju. - Naš razvoj
Smo vrhunski strokovnjaki za proizvodnjo, konfekcijo in trženje higienskih papirjev. V ta področja vlagamo vse naše napore, se nenehno strokovno izpopolnjujemo, spodbujamo k ustvarjalnosti in prenašamo znanje in izkušnje med sodelavci. Na področjih, ki podpirajo našo osnovno dejavnost, sodelujemo z najboljšimi strokovnjaki na trgu in tako vnašamo v družbo nova znanja ter večamo učinkovitost delovanja.
- Naša kakovost
Kakovost razumemo na vseh ravneh, tako z odličnostjo v vseh odnosih kot s ponudbo asortimenta visokokakovostnih izdelkov. Uveljavljamo najvišje standarde kakovosti, varnosti in zdravja pri delu ter stalno zmanjšujemo emisije in obremenitve za okolje. Kupcem zagotavljamo zakonite in varne proizvode iz visokokakovostnih materialov, zanesljivih virov, ki so dermatološko neoporečni. Z nenehnim izboljševanjem procesov in izdelkov nudimo zaposlenim, partnerjem in uporabnikom prijazne, zdrave, varne in inovativne izdelke ter stabilno poslovno okolje. - Naš odnos
Paloma je ugleden in zaželen partner vseh, ki kakorkoli sodelujejo z njo. To nam omogoča, da pritegnemo najboljše zaposlene, poslovne partnerje, kupce, lastnike. Za poslovni uspeh smo v prvi vrsti pomembni vsi posamezniki v družbi. V vseh odnosih negujemo spoštovanje, odgovornost in zanesljivost. Za poslovni uspeh smo v prvi vrsti pomembni vsi posamezniki v družbi. V vseh odnosih negujemo spoštovanje, odgovornost in zanesljivost. Zagotavljamo zakonitost in transparentnost poslovanja ter krepimo pozitivno podobo in ugled podjetja. Naše ravnanje temelji na visokih etičnih načelih, zagotavljanju enakih možnosti ter varovanju človekovih pravic.
Osebna izkaznica družbe Paloma, d.d.
Podjetje: Paloma, higienski papirji, d.d.
Skrajšan naziv: Paloma d.d.
Sedež: Sladki Vrh 1, 2214 Sladki Vrh
Telefon: +386 2 645 71 00
E-naslov: info@paloma.si
Spletni naslov: www.paloma.si
Pravna oblika: delniška družba
Matična številka: 5034639000
ID za DDV: SI45280312
Številka vpisa v sodni register: 1/00522/00
Datum vpisa v sodni register: 19. 12. 2000
Osnovna dejavnost: Proizvodnja gospodinjskih, higienskih in toaletnih potrebščin iz papirja.
Šifra dejavnosti: 17.220; 17.120
Osnovni kapital: 11.911.935 €
Število delnic: 7.941.290; kosovne navadne imenske delnice
Paloma je družba, ki omogoča vsakodnevno zadovoljevanje potreb na področju nege in osebne higiene. S higienskimi papirnimi izdelki bogati kulturo bivanja in spreminja drobne trenutke v prijetne spomine. Vsem, ki so del zgodbe o Palomi, ponuja celovite rešitve in z njimi soustvarja priložnosti za vzajemen in trajnostni razvoj. Ponosno že od leta 1873.
Paloma je vodilni, inovativni ponudnik in proizvajalec visokokakovostnih higienskih papirnih izdelkov za vsakodnevno rabo v Adria regiji, srednji Evropi in širše.
- Spoštovanje
Medsebojno spoštovanje nas povezuje.
Pri delu upoštevamo etična načela delovanja in k temu spodbujamo tudi vse, s katerimi sodelujemo.
Mar nam je, kako medsebojno negujemo odnose s sodelavci, uporabniki, partnerji. Za uspeh Palome je pomemben vsak posameznik. - Odgovornost
Skupaj s sodelavci gradimo varno, zdravo in ustvarjalno podjetje.
Naše delo načrtujemo z mislijo na ljudi in okolje. Vse vire skrbno uporabimo in plemenitimo.
Z obvladovanjem in nenehnim izboljševanjem procesov nudimo visokokakovostne in inovativne izdelke.
- Zanesljivost
Smo vedno in povsod, vsak dotik je edinstvena izkušnja.
Vlagamo v razvoj ljudi in opreme in pri tem sodelujemo z najboljšimi strokovnjaki.
Delo opravljamo zavzeto in si prizadevamo biti najboljši v tem, kar počnemo.
Družbo vodi, zastopa in predstavlja uprava, ki jo sestavljajo eden do trije člani. Število članov določi s sklepom o sestavi uprave nadzorni svet družbe. Uprava je imenovana za mandatno dobo petih let.
Sedanja uprava Palome d.d. je tričlanska.
Uprava
Stevan Lomić, predsednik uprave
Jernej Tovšak, član uprave
Michal Vavrinčik, član uprave
Direktorji
Stevan Lomić, tehnični direktor skupine
Staš Mencigar, direktor financ in računovodstva
Rok Fortag, direktor nabave
Bojana Maruško, direktorica kadrovskih in pravnih zadev
Nadzorni svet nadzoruje vodenje poslov družbe. Šteje pet članov, od katerih so 3 predstavniki delničarjev in jih imenuje skupščina, dva člana sta predstavnika delavcev ter ju izvoli svet delavcev. Mandat članov nadzornega sveta traja štiri leta.
Nadzorni svet izvršuje svoje naloge določene v Zakonu o gospodarskih družbah, statutu družbe in drugih predpisih. Svoje poslovanje uredi s poslovnikom, v katerem določi organizacijo in način dela ter odločanje.
Miroslav Vajs, predsednik.
Milan Fil'o, Andrej Farkaš, Dragotin Grah, Renato Kolar, člani.
Zaposleni so najpomembnejši element vsake organizacije. So tisti vir, ki omogoča aktivacijo in uporabo vseh ostalih virov organizacije. Zato v Palomi skrbimo za vzpodbudno delovno okolje, v katerem so naši sodelavci obravnavani enakopravno in pošteno. Ustvarjamo varne pogoje dela in delovne razmere, v katerih lahko zaposleni najdejo priložnosti za svoj strokovni in osebnostni razvoj.
Kot vodilni ponudnik in proizvajalec visokokakovostnih papirnih izdelkov na trgu moramo biti inovativni in naravnani na stalne spremembe in razvoj. Zavedamo se, da lahko le s širokim naborom znanja zagotovimo razvoj in stabilnost našega delovanja na trgu. Razvoj zaposlenih je pri tem ključna strateška usmeritev in vrednota, ki jo imamo zapisano v poslovni politiki.
Za uspešno delovanje družbe, uresničevanje ciljev in posledično garancijo za dolgoročni razvoj mora vsak posameznik poznati svojo vlogo v družbi in svoje delovne naloge. Naše sodelavce spodbujamo k izobraževanju, širjenju znanj in pridobivanju izkušenj, saj verjamemo, da je motiviran, izobražen in izkušen delavec ključ do uspeha.
Cenimo in spoštujemo strokovno znanje in izkušnje sodelavcev, ki so v Palomi dolga leta in se bodo v prihodnjih letih upokojili. Program mentorstva je zato ena naših osrednjih aktivnosti, namenjena prenosu znanja na mlajše generacije in nove sodelavce.
Skrbno načrtujemo zaposlovanje sodelavcev, uvajanje v delo in njihov osebni ter strokovni razvoj. Razvijamo ključne kadre; njihov razvoj vključuje načrtovanje karierne poti v različnih smereh: v smeri napredovanja na višje, strokovno zahtevnejše ali vodstveno delovno mesto. Pri tem stavimo na osebni pristop in čas, ki ga ključnim kadrom namenja vodstvo organizacije.
Učinkovitost organizacije je mogoče pomembno povečati, če povežemo razvoj poslovnih strategij in strategij razvoja zaposlenih. K uspešnemu delovanju družbe prispeva vsak posameznik in vsi skupaj. Poznavanje ciljev družbe in svojih osebnih ciljev je ključno za doseganje zastavljenih poslovnih ciljev, pri čemer se kot pomemben faktor uspeha pojavlja informiranje in komuniciranje z zaposlenimi.
Seznanjanje zaposlenih s poslanstvom, vizijo, vrednotami in strategijo družbe, postavljenimi cilji in doseženimi rezultati, spodbujanje inovativnosti, timskega dela in podjetniške miselnosti, seznanjanje z našimi izdelki, njihovo kakovostjo in prednostmi uporabe so zato pomemben element vsakdanjika. V ta namen uporabljamo mesečni interni informator Utrip Palome, oglasne deske, sporočila uprave in mesečne sestanke z vodji in socialnimi partnerji. Sodelovanje na različnih dogodkih, v katere je poleg zaposlenih vključena tudi širša lokalna skupnost dopolnjuje časopis Sladkogorčan, dnevi odprtih vrat predsednika uprave.
Varnost in zdravje pri delu sta za družbo ključnega pomena, zato je izboljševanje delovnih pogojev stalna naloga. Uvajamo nove standarde varnosti, s katerimi zmanjšujemo tveganja na delovnih mestih.
Naše aktivnosti so usmerjene v preventivno delovanje in v usposabljanje o varnem in zdravem delu, požarni varnosti ter ustreznem ravnanju z okoljem. Poleg izvajanja zdravstvenih aktivnosti smo poskrbeli tudi za ozaveščanje zaposlenih o zdravstvenih tveganjih in zdravem načinu življenja.
Paloma d.d. je prejemnik mednarodnega certifikata OHSAS 18001 za sistem varnega in zdravega dela.
Uporabniki
Za nas so naši uporabniki najpomembnejši, zato pri kakovosti in varnosti izdelkov ne sklepamo kompromisov. Imamo tim visoko usposobljenih strokovnjakov, ki kontrolirajo kakovost izdelkov, dodatna testiranja pa naročamo tudi pri neodvisnih laboratorijih in inštitutih, z namenom, da zagotovimo najvišjo možno kakovost izdelka.
Naši izdelki so obogateni z različnimi dodatki kot sta tisk na papir in nanos dišav ter ekstraktov. Pri nanašanju barv in tiskanju vzorcev na izdelke uporabljamo barve, ki so varne ob stiku s hrano in kožo. Izdelki, ki so odišavljeni so tudi dermatološko testirani. Pri toaletnem papirju in brisačah pa se dišava nanaša samo na notranjost stročnice, kar omogoča optimalno odišavljene prostore.
Uporabniki so v letu 2015 naše izdelke prepoznali kot inovativne. V neodvisni raziskavi podjetja Nielsen so naši toaletni papirji in robci linije Sensitive Care, ter papirnate brisače linije Super Care prejeli certifikat Produkt leta 2015 po izbiri uporabnikov.
Odgovornost do uporabnikov dokazujemo tudi skozi naslednje mednarodne certifikate:
Okolje
Skrb za naravno okolje je ena izmed najpomembnejših vrednot družbe Paloma d.d., ki je svoje poslovanje uskladila z zahtevami sistema ravnanja z okoljem po mednarodnem standardu ISO 14001 že leta 2001. Prevzemamo popolno odgovornost za vplive na okolje, zato se poleg doslednega upoštevanja zakonskih predpisov s področja varovanja okolja v vsem svojem delovanju neprestano trudimo v smeri zmanjševanja teh vplivov. Skrbna raba naravnih virov in zaščita naravnega okolja je pogoj za dolgoročni obstoj in kakovostno življenje zaposlenih in celotne družbe.
Okoljska politika je sestavni del poslovne politike Palome d.d. in je bila nazadnje posodobljena januarja 2016. Zrcali se skozi varne in okolju prijazne izdelke, ki se po uporabi varno vračajo v okolje skozi procese kompostiranja, razgradnje in recikliranja.
Pri proizvodnji izdelkov uporabljamo tudi reciklirana vlakna ki predstavljajo 30% vseh porabljenih surovin in FSC ter PEFC certificirana primarna vlakna, ki zagotavljajo okolju prijazno in družbeno odgovorno ravnanje z gozdovi.
V družbi Paloma se zavedamo in smo občutljivi na potrebo po ohranjanju naravnega okolja za prihodnje generacije. Z neprestanim uvajanjem sodobnih tehnologij, postopkov in materialov skrbimo za zmanjševanje količin odpadkov in porabe energentov. Paloma d.d. je tako v skrbi za ohranitev naravnega okolja, v katerem opravlja svojo dejavnost, bila leta 2006 prva družba v Sloveniji, ki ji je Ministrstvo za okolje in prostor podelilo Znak za okolje – Ecolabel, ki se podeljuje za izdelke z zmanjšanimi negativnimi vplivi na okolje in odgovorno ravnanje z energetskimi viri.
Pri razvoju izdelkov upoštevamo dizajn, ki je optimalen iz vidika logistike, kar je pomembno zaradi zmanjševanja izpustov CO2 pri transportu naših izdelkov do odjemalcev, trgovin in končnih uporabnikov. Nekateri izdelki so tako po sami obliki in volumnu nekoliko manjši od nekaterih konkurenčnih, zagotavljajo pa enako ali celo večjo vsebino in funkcionalnost pri uporabi.
Predstavitev proizvodnje
Proizvodnja podjetja Paloma ima več kot 140 letno tradicijo. Predstavlja enega izmed najpomembnejših delov podjetja. Sam proces proizvodnje je sestavljen iz več sklopov:
- priprave papirne mase,
- proizvodnja papirja,
- proizvodnja končnih izdelkov.
Cilj proizvodnega procesa je nepretrgana oskrba tržišč s Palominimi izdelki.
Logistika
Pogoje za AEO najdete ne spletni strani Evropske komisije.
Certifikati